Kim jest w powszechnej opinii humanista?
Człowiekiem żyjącym z głową w chmurach, czytającym poezję, zgłębiającym czasy Piastów i Jagiellonów. Humanista to w powszechnej opinii byt odrealniony.
Nic bardziej błędnego.
Wracamy do starożytnej koncepcji humanisty jako człowieka logicznie myślącego, świadomego mocy słowa i wykorzystującego tę moc w prowadzeniu dyskusji. Człowieka kształtującego i nazywającego rzeczywistość, rozwiązującego problemy siłą argumentu. Człowieka otwartego i gotowego do spotkania z drugim człowiekiem.
Klasa z innowacją humanistyczno – prawną skierowana jest do uczniów, którzy:
- interesują się historią, wiedzą o społeczeństwie, językiem polskim, wiedzą o kulturze,
- lubią: przełamywać schematy myślowe, poszukiwać nowych rozwiązań, zgłębiać przyczyny zachodzących zmian,
- interesują się sztuką debatowania, kulturą dyskusji i umiejętnością publicznej prezentacji argumentów,
- są kreatywni i empatyczni,
- chcą uczestniczyć w rozprawach sądowych, debatach i spotkaniach z przedstawicielami instytucji prawnych oraz studentami prawa.
Program innowacji będzie realizowany w ramach obowiązującego wymiaru godzin przedmiotów w zakresie rozszerzonym przy jednoczesnym nacisku na wysoki poziom nauczania ogólnego.
Realizacja innowacji pozwoli uczniom na:
- pogłębienie wiedzy o prawie, funkcjonowaniu państwa i organizacji międzynarodowych,
- kształtowanie kompetencji społecznych i obywatelskich,
- zrozumienie procesów zachodzących we współczesnym świecie,
- doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnej,
- twórczą współpracę z innymi,
- umiejętność rozwiązywania życiowych problemów.
Nauka w klasie z innowacją humanistyczno – prawną daje możliwość podjęcia studiów na takich kierunkach jak: prawo, politologia, nauki społeczne, historia, filologia polska, dziennikarstwo, psychologia, architektura, ekonomia, komunikacja społeczna, administracja, socjologia, pedagogika.